FAQ

FAQ

Fantastisch dat u de Nederlandse horeca wilt steunen! Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Daarom hebben we hieronder de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met [email protected]

Veelgestelde vragen

Voor wie is HorecaSamenSterk?

HorecaSamenSterk is voor iedereen die graag bij de horeca op bezoek komt! Wegens de Coronacrisis die ons land momenteel in zijn greep heeft, moeten veel horecagelegenheden hun deuren sluiten. Dit heeft uiteraard een grote impact. Graag willen wij met HorecaSamenSterk de horeca helpen deze pittige tijd zo goed mogelijk door te komen. 

Dus ben jij een groot horeca liefhebber en wil je straks weer kunnen genieten bij je favoriete zaak, geef ze dan NU een steuntje in de rug! Doneer of koop nu je cadeaukaart en geniet later! 

Heel veel dank namens alle horeca! 

Ik wil graag mijn favoriete Horeca gelegenheid steunen, hoe weet ik zeker dat mijn geld goed terecht komt?

Fantastisch dat u juist nu uw favoriete horecagelegenheid wilt steunen. Uw hulp is hard nodig, waarvoor dank!

Wij garanderen u dat 100% van uw donatie / cadeaukaart tegoed terecht komt bij de door u gekozen horecagelegenheid. Alle kosten voor het faciliteren van deze website en de afhandeling van de cadeaukaarten en transacties worden gedragen door Bidfood en Intersolve.

'Horeca Samen Sterk' is een initiatief van Bidfood Nederland en Intersolve. Samen helpen zij horecabedrijven kosteloos en op een veilige manier bij het aanbieden van cadeaukaarten aan hun gasten. Bidfood is dé online groothandel voor food professionals van Nederland en Intersolve is dé autoriteit op het gebied van cadeaukaarten met een vergunning Elektronische geldinstelling van de Nederlandse Bank.

U kunt contact opnemen met ons Contact Center via:
0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten)

Openingstijden Contact Center
Maandag t/m vrijdag 09:00 - 21:00 uur
Zaterdag en zondag en feestdagen 10:00 - 15:00 uur.

Hoe werkt HorecaSamenSterk

HorecaSamenSterk werkt heel eenvoudig, klik hier voor een verdere uitleg! 

Is het platform van HorecaSamenSterk veilig?

Het platform van HorecaSamenSterk is veilig. Intersolve is de autoriteit in Nederland op het gebied van cadeaukaarten. Het is de technische partner van bijna alle grote cadeaukaarten in Nederland en voldoet aan alle technische vereisten voor een veilige omgeving. Tevens heeft Intersolve een vergunning Elektronische geldinstellingen bij de Nederlandse Bank, waardoor zij zich aan strikte richtlijnen ten aanzien van veiligheid dient te houden. 

Gaat al het geld naar de ondernemer?

Ja! Het volledige bedrag van zowel de cadeaukaart als de donatie gaat direct naar de ondernemer. Intersolve stort wekelijks alle donaties / cadeaukaart tegoeden door naar de ondernemers. Alle kosten die daarmee gemoeid zijn, worden volledig gedragen door Bidfood en Intersolve.

 

Ik wil graag betalen met een VVV Dinercheque, een RestaurantCadeau of een DinerCadeau

Geen probleem, dat kan! U kunt uw cadeaukaart van VVV Dinercheque / RestaurantCadeau en of DinerCadeau nu tijdelijk inwisselen voor een cadeaukaart van uw favoriete restaurant of een donatie. Bij het afrekenen kunt u kiezen voor betalen met Cadeaukaart. U wordt dan doorgezet naar de betaalservice van Mollie waar u uw keuze kunt maken tussen de verschillende cadeaukaarten. Let op, na betaling zijn de algemene voorwaarden van HorecaSamenSterk van toepassing voor de cadeaukaart / donatie die u heeft gekocht. 

Hoe kan ik mijn cadeaukaart verzilveren?

Uw cadeaukaart is vanaf aanschaf 1 jaar geldig. Helaas weten wij nu nog niet zeker wanneer de horeca in Nederland weer open gaat. Houdt de media en de website van uw gekozen horecagelegenheid goed in de gaten voor meer informatie.

Zodra uw gekozen horecagelegenheid weer geopend is, ontvangen zij u graag met uw cadeaukaart. Geef bij uw reservering door dat u gebruik wilt maken van de Horeca Samen Sterk cadeaukaart. Neem de e-card (deze heeft u na uw bestelling per e-mail ontvangen) mee om deze te verzilveren.

Kan ik de cadeaukaart ook cadeau geven?

Jazeker! Een e-cadeaukaart is niet persoonsgebonden. Wanneer u de e-card heeft ontvangen, kunt u deze doorsturen naar degene aan wie u hem wilt geven. Houdt er echter rekening mee dat het een unieke code betreft. Iedereen die de code ontvangt, kan deze gebruiken totdat de maximale waarde is bereikt. Wees dus wel zorgvuldig met doorsturen en raak de code niet kwijt! 

Ik heb mijn cadeaukaart niet ontvangen.

U ontvangt uw cadeaukaart binnen enkele minuten na het afronden van uw transactie met iDeal op het door u opgegeven e-mailadres. Check voor de zekerheid ook uw spamfolder. 

Mocht u uw digitale cadeaukaart ook daar niet hebben ontvangen, neem dan contact op via [email protected]

Ik ben mijn cadeaukaart kwijt, wat nu?

Uw cadeaukaart is niet persoonsgebonden en zonder uw kaartnummer, kunnen wij deze niet blokkeren of controleren. Helaas kunnen wij bij verlies u dan ook niet voorzien van een nieuwe cadeaukaart. Ga dus zorgvuldig om met de e-mail waarin u alle informatie van de cadeaukaart terug kunt vinden.

Mijn cadeaukaart is verlopen, wat nu?

Uw cadeaukaart is standaard 1 jaar geldig na aanschaf. Indien uw cadeaukaart is verlopen, kan deze niet opnieuw worden opgewaardeerd.

'Horeca Samen Sterk' heeft als doel de Nederlandse horeca financieel te ondersteunen tijdens de sluiting wegens het Coronavirus. Om die reden is er een beperkte geldigheid en kunnen wij hier niet van afwijken.

Het is ten allen tijde mogelijk de geldigheid en het saldo te controleren via de saldochecker op deze website.

 

Mijn gekozen horecagelegenheid gaat ook na de landelijke horeca sluiting niet meer open. Wat gebeurt er nu met mijn cadeaukaart?

Wat een treurig nieuws. Helaas heeft deze horecagelegenheid het ondanks uw steun niet gered. 'Horeca Samen Sterk' is en was een initiatief om de horeca financieel te ondersteunen. Uw bijdrage is na uw bestelling direct overgemaakt aan de door u gekozen gelegenheid. Indien zij, ondanks uw steun toch faillissement hebben moeten aanvragen, is hiermee uw tegoed helaas komen te vervallen en kunt u hier geen aanspraak meer op maken.

Hoe kan ik mijn horecagelegenheid aanmelden?

Meldt je nu aan via horecasamensterk.nl en wij maken zo snel mogelijk jouw cadeaukaart beschikbaar. 

 

Hoe kan ik als horecagelegenheid een cadeaukaart verzilveren?

Zodra uw horecagelegenheid haar deuren weer mag openen, kunt u uw gasten met cadeaukaart weer ontvangen. Na aanmelding van uw bedrijf, sturen wij u een e-mail met de instructies. Verzilvering gaat eenvoudig via een scannerapp. Deze checkt realtime de geldigheid en het saldo. Wekelijks ontvangt u een rapportage met de uitstaande waarde en verzilverde transacties. 

Op welke manier ontvang ik mijn geld als ondernemer?

Indien er transacties voor uw bedrijf hebben plaatsgevonden, stort Intersolve u wekelijks 100% van de donaties / cadeaukaarten op het door u opgegeven rekeningnummer. Tevens ontvangt u wekelijks een rapportages van alle gekochte cadeaukaarten en donaties. 

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

Graag verwijzen wij u naar onze privacyverklaring. 

Kan ik mijn horecabedrijf ook weer uitschrijven?

Jazeker! Stuur een bericht naar [email protected] en wij zullen uw uitschrijving in behandeling nemen. Wel conformeert u zich na deelname automatisch één jaar aan de verzilvering van de eventuele uitstaande cadeaukaarten  die reeds zijn aangekocht voor uw uitschrijving. 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »